Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Wybory „made in USA”

Dodano: 27/08/2024 - Nr 35 z 28 sierpnia 2024

Amerykańskie elekcje są wyjątkowe. Pokazują na przykład, jak bardzo mało ważne są… media głównego nurtu. W badaniach przeprowadzonych po wyborach w 2016 roku, kiedy wygrał Trump, prestiżowy Instytut Gallupa pokazał, że tylko co piąty Amerykanin ma „bardzo duże” lub „spore” zaufanie do prasy – w dużej większości zresztą megakrytycznej wobec Trumpa. To tłumaczyło, dlaczego mimo medialnej nawałnicy mający ją w nosie Donald Trump nie tylko przetrwał, lecz wręcz triumfował. Wygrał także dlatego, że był tym politykiem, który świetnie „sprzedawał się” w telewizji. Nie znoszące go (poza CNN) komercyjne stacje telewizyjne, chcąc nie chcąc pokazywały go na okrągło, ponieważ zapewniał to, z czego TV jest rozliczana: oglądalność. Jak to z rozbrajającą szczerością powiedział Les Moonves z CBS: „Trump może nie jest i dobry dla Ameryki, ale dla CBS jest, cholera, doskonały”. I uzupełnił: „Pieniądze płyną strumieniem”. Wytworzył się wówczas świetny dla republikanów mechanizm: media komercyjne

     
49%
pozostało do przeczytania: 51%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze