Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Uniwersum „Frostpunk”, czyli popkulturowe kłącze

Dodano: 05/11/2024 - Nr 45 z 06 listopada 2024

Antologia „Frostpunk” to interesujący przykład literatury w służbie gamingu, czy szerzej – cyfrowego kapitalizmu. Nie byłoby tego tomu, łączącego opowiadania science-fiction z erudycyjnym esejem Jacka Dukaja i tekstem Jakuba Stokalskiego, gdyby nie popularna komputerowa gra strategiczna pod tym samym tytułem, stworzona przez polską firmę 11 bit studios. To znak czasów i dobry temat do refleksji.

Frostpunk” jako tom opowiadań ukazał się mniej więcej w tym samym czasie, co druga część strategicznej gry survivalowej. Grałem w jedynkę, gdy jeszcze miałem czas na takie rozrywki, i byłem zachwycony. Rozważałem nawet kupno gry planszowej z uniwersum „Frostpunk”. W postapokaliptycznym świecie ogarniętym globalnym zlodowaceniem nieliczne ludzkie społeczności próbują ocalić życie i resztki cywilizacji. 

Potrzebują do tego ciepła i opału, żywności, sił i nadziei. Gromadzą się w niewielkich koloniach wokół ogromnych generatorów energii. Jeśli tylko przeżyją kolejne fale

     
29%
pozostało do przeczytania: 71%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze