Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

W ołowianych butach zielonej polityki UE

Dodano: 11/03/2025 - Nr 11 z 12 marca 2025

Statystyki dotyczące wyników przewozów transportowych w naszym kraju, a także najbliższych perspektyw dla tej branży, przekonują, że stała się ona jedną z pierwszych ofiar „zielonych” posunięć Brukseli, które powodują znaczne osłabienie transportu.

Branży brakuje również jakichkolwiek działań osłonowych ze strony obecnego rządu. Rozmaite instytucje i ośrodki działające na rzecz tego sektora oraz pytani przez „GP” eksperci wymieniają przy tym jeszcze inne przyczyny jej obecnie złej sytuacji. 

Skutki zielonej agendy UE 

Jak zaznacza w wypowiedzi dla „GP” poseł Marcin Horała (PiS), były pełnomocnik rządu ds. CPK, w realizacji zielonej agendy UE przekroczyła już punkt malejącej krańcowej korzyści – następuje śrubowanie norm powodujące, iż ogromnym kosztem osiągamy niewielkie redukcje i tak już bardzo zredukowanych emisji. To drastycznie pogarsza konkurencyjność europejskiej gospodarki. Branża transportowa jest z natury wrażliwa na wahnięcia koniunktury.

     
9%
pozostało do przeczytania: 91%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas prenumerata@gazetapolska.pl

W tym numerze