Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Żeby szkoła nie przeszkadzała. Grzechy główne szkoły

Dodano: 30/08/2020 - Nr 36 z 2 września 2020
W 2019 roku rząd PiS zlecił raport dotyczący polskiej szkoły. Wnioski są zbieżne z tym, co od dłuższego czasu ujawniają egzaminy. Szkoła nie kształtuje umiejętności wychodzenia poza schematy, myślenia twórczego, a nawet myślenia krytycznego. Uczniowie nie umieją ze sobą współpracować. Szkoła zabija w nich spontaniczność. A najgorsze, że promuje powierzchowną wiedzę, którą uczeń szybko zapomina.  Już dawno początek roku szkolnego nie wywoływał u rodziców i nauczycieli tylu emocji. Od reformy przeprowadzonej przez PiS nie było też tak wielu wyzwań organizacyjnych, które zdominują początek, a może i cały rok szkolny. Czy nie zabraknie czasu i energii na wyzwania bardziej fundamentalne, związane z głównymi bolączkami polskiego systemu edukacji? Alarm na egzaminach Polska szkoła jest pogrążona w kryzysie, nie odpowiada adekwatnie na wyzwania współczesnego świata. Jej słabość nie jest wynikiem reformy PiS likwidującej gimnazja, choć prawdą jest, że była
     
17%
pozostało do przeczytania: 83%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze