Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Płacz, późny wnuku. O zmianach programowych w edukacji

RYS. RAFAŁ ZAWISTOWSKI
RYS. RAFAŁ ZAWISTOWSKI
Dodano: 20/02/2024 - Nr 8 z 21 lutego 2024

Ministerstwo Edukacji Narodowej zaprezentowało „do konsultacji” projekt zmian programowych w szkołach podstawowych i średnich. Powszechne zdumienie wzbudziły pomysły wyrzynania z listy lektur szkolnych pozycji czy autorów zdawałoby się – fundamentalnych. A gdy z tej listy wylatuje Norwid albo wycinane jest „Quo Vadis” Sienkiewicza, to chyba nie dziwią głosy oburzenia.

Zmiany dotykają również historię – na obu poziomach, podstawowym i średnim. Warto może, w ogniu dyskusji, która wybuchła w związku z proponowanymi zmianami w nauczaniu historii, zwrócić uwagę na kilka spraw.

„Żyletka” korektorska poszła w ruch

W tej propozycji podstawy programowej dla szkół podstawowych i średnich zespół opracowujący zmiany na zlecenie ministerstwa zarówno usuwał treści, jak i proponował nowe brzmienie zapisów. W uzasadnieniu zmian ów zespół wyjaśnił, że nie zamierza „deprecjonować” usuniętych treści, zaś wykreślenia wielu konkretów, nazwisk, postaci czy tematów dokonywano

     
9%
pozostało do przeczytania: 91%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze