Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Alkotubkowa putinada

FOT. TT
FOT. TT
Dodano: 08/10/2024 - Nr 41 z 09 października 2024

Choć sprawa alkotubek, czyli alkoholu sprzedawanego w saszetkach, przypominających opakowania z musami owocowymi, równie szybko „zdechła”, jak się pojawiła, to jest ona symptomatyczna i pokazuje sposób zarządzania emocjami, który dawno temu przyjął Donald Tusk i jego specjaliści od politycznej propagandy. Bo choć różni się w kilku elementach od tego, co znamy z lat 2007–2015, to przecież wciąż te same stare numery.

Pojawiły się nagle i nie wiadomo skąd. Przynajmniej takie można było odnieść wrażenie. Kolorowe opakowania z alkoholem – cytrynówka, pigwówka, wiśniówka, malinówka i wódka czysta, pakowane po 100 ml i opatrzone nazwą „Monkey” (ang: „małpka”), wprost odwołującą się do małych buteleczek z alkoholem, których w Polsce według różnych danych sprzedaje się dziennie nawet trzy miliony sztuk. Gdy „alkotubki” wylądowały w sklepach, z miejsca podniosło się społeczne oburzenie, że ta forma sprzedaży alkoholu jest de facto zachętą do przygodnej konsumpcji, że promuje alkohol

     
8%
pozostało do przeczytania: 92%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów oraz lektora na gazetapolska.pl

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze